fredag 19. april 2013

Redesign del 3

I del 3 av oppgaven redesign skulle vi lage en presentasjon av produktet som del av et helhetlig antrekk. Presentasjonen skulle være i A3 format, men det var åpent for å velge teknikk selv. Det kunne være tegning, kollasj, et fotografi og vi kunne arbeide i photoshop. Jeg valge te å brukte fotografi og jobbe litt i photoshop.

Jeg hadde tenkt ut hvordan jeg ville presentere produktet mitt inn i et foto på forhånd siden jeg ble ferdig med del 2 før tidsfristen. Jeg viste hvilket utrykk jeg ville bruke og lokalet jeg skulle brukte. Som jeg har nevnt tidligere så er jeg en bil elsker. Har holdt på med bil, motorsykkel og andre motoriserte ting siden jeg var liten, så det er en stor del av meg. Og det er vel der den "harry" delen min kommer fra. Jeg tenkte først å bruke min egen bil i fotoet fordi bilen min er like rosa som den rosa stripen på ryggen av produktet mitt, men så har det seg slik at bilen min har gåen topp-pakning. Noe som gjør den risikable å kjøre og motoren kan bli ødelagt. Nå er den under oppussing og jeg er overlykkelig for det. Jeg tenkte at om jeg hadde bilen min som er rosa, og jakken min som har rosa detaljer på seg, at det kunne bli en kul effekt, men fant ut før jeg skulle ta bilde at toppen var gåen. Da var jeg så heldig at kjæresten min lånte med bilen sin som er en sølv går Toyota Celica, en kjempe fin bil!
Produktet skulle bli tatt med som en del av et helhetlig antrekk også, så tanken bak det å ta foto av jakken og sette det inn i et setting som jeg er meg selv i, var fordi som sagt tidligere at jakken skulle representere meg. Kjæresten min var fotograf og fikk til å ta et blikskudd i settingen av photoshooten.
Lokalet vi brukte var Dora, det ligger på havna i Trondheim og er bygg fra 2.verdenskrig. Jeg syns veggene på bygningene er så stilige, og det ville få frem jakken min veldig med tanke på de freshe rosa blondene. Når ei dame/jente ikke har på seg arbeidsklær vedsiden av en "råne" bil så er det nå blitt sånn at det blir "babe" faktor over deg og det ville jeg få frem i bildet mitt også. Og jeg liker det!
Poseringen i bildet er gjennomtenkt, men plasseringen på bilen og meg tok vi på sparket.
Syns jeg/vi traff hodet på spikern med at det er ryggen som skal være fokus i bildet og at jeg fikk frem produket veldig, jeg ser det nesten som at jakken popper ut av bildet.
Jeg redigerte bilde i photoshop. Jeg redigerte kontrastene og tok vekk fargene i baklyktene på bilen, slik at det var kunn meg som hadde farger.

Førbilde av presentasjonen:
 
 
Her er bildet mye mer falmet enn hvordan resultatet ble, her kan man se at her er det nesten rumpa som kom mest i fokus før jeg redigerte i photoshop. Legg merke til hvordan bilen og jeg står til veggen, ser nesten ut at jeg dytter bilden inn i en garasjeport som ikke er der lengre.

Resultatet av bildet etter redigering:
 
 
Her er det jakken/ryggen som har fått fokus og fargen popper ut fra bildet nesten. Veggen kom frem mye mer og jeg syns slutt bildet ble rå tøft! Veldig meg kan man si. Jeg klarte å sette produktet inn i et antrekk og jeg fikk fram meg og min interesse i bildet også som var en viktig del av oppgaven for meg.

Materialer:
-Datamaskin
-Speilrefleks kamera
-Meg selv
-Toyota Celica

Teknikker:
-Photoshop
 
Egenvurdering av del 3:
Jeg viste at jeg skulle sette bildet inn i hva jeg liker, og det er biler. Viste hvor jeg skulla ta bildet, men trodde først at jeg skulle bruke min egen bil, men slik ble det ikke. Bildet kom ut råtøft og jeg er superfornøyd bildet, produkter og selve redesign oppgaven. Jeg brukte ikke så mye tid på å fikke lokalet og hva jeg skulle bruke i bildet. Tok mange forksjellige bilder i forskjellige posisjoner men det var dette som ble perfekt for presentasjonen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar