torsdag 25. oktober 2012

Den første oppgaven på Thora Storm videregående skole.

Den første oppgaven vi skulle gjøre etter skole start på Thora Storm var å lage en stol som skulle representere deg selv. Vi ble satt igang med å tegne skisser, men hvordan skulle vi få en liten papp stol til å representere "deg selv", først så trodde jeg at dette ikke skulle være noe problem, men når vi skulle sette oss ned å tegne og skissere ble det mye mer vanskeligere enn hva jeg hadde forestilt meg. Meg som person er litt barnslig og veldig harry om jeg kan si det slik, litt jentete og litt guttete.
Tankene fløy rundt og jeg tenkte med en gang at Hello kitty måtte være med og jeg måtte ha med noe med bil å gjøre. Jeg satte igang, klipte ut stolen ut ifra malen vi hadde fått utdelt og begynte å lime sammen de delene som skulle limes for at det ble en stol. Jeg valgte å ha Hello kitty som rygg lenet, jeg hadde skrevet ut ett stort nok Hello kitty hode og klipte det ut, limte det sammens og satte det på stolen. Pyntet sløyfen hennes med noen paljetter slik at det ble en liten brytning. Nå måtte jeg bare få inn resten av tankene mine, da ble det sånn at jeg valgte å male under delen av stolen i svart å legge på litt bølget papp slik at det ble litt mer med stol-føttene også.
Jeg spurte litt rundt i klassen om noen hadde en liten leke bil til overs, det hadde Marita og da ble stolen min komplett! Jeg fikk bilen, den var blå men jeg malte den lilla rosa. Malte også på gule midtstriper på stolen slik at det ble en vei. limte bilen på stolen, så litt over den, men den var ikke helt slik som jeg hadde ønsket at den skulle være. Da fant jeg en tynn ståltråd som jeg surret rundt en blyant, der hadde jeg plutselig eksos røyk. Da ble stolen min komplett og veldig meg!

Resultatet av stol oppgaven:
 




Av utstyr og materiale brukte jeg:
Saks, lim, papp, ruglete papp, maling, paljetter, plastikk bil og tynn ståltråd.

Metoder:
Klipp, lim og male.

 
Egenvurdering:Jeg ble veldig fornøyd med stolen fordi jeg syns den representerte meg godt. Dumt at vi ikke fikk noen karakter vurdering på denne oppgaven.
Arbeidet med stolen er jeg ganske fornøyd med. Arbeidet i den tidsperioden som vi hadde på oss og gjorde det som var i tankene mine. Brukte materialer for å få en mer hel het og personlig preg over stolen slik at det vistes at det var jeg som hadde laget den. Oppgaven var enkel i seg selv syns jeg. en artig oppgave og jobbe med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar